fredag 25 april 2008

Writeboard och Google Docs

Nu har jag delat dokument med Sandareds barnledigaste bibliotekarie både på Writeboard och i Google Docs. Jag är helt och hållet hooked på detta arbetssätt. Lätt, smidigt och roligt. Just möjligheten att se skillnader mellan olika versioner är jättebra, och den lilla pricken framför dokumentet som talar om hur många större ändringar man gjort är också bra.

Jag har jobbat både med presentations- och dokumentdelen i Google och nog räcker det gott och väl för mina behov. Tycker ofta att Word arbetar med mig istället för att jag arbetar med Word... Kanske att jag lättare kommer att arbeta hemifrån med hjälp av Google Docs eller Writeboard, för tidigare har jag ofta skippat att jobba hemma av rädsla för att ha glömt något viktigt på jobbet eller att jag inte kan få ftp att fungera. Nu kan det nog bli lite tryggare.

Inga kommentarer: