måndag 10 mars 2008

Bildspel

Nu har jag kommit ifatt med veckans uppgifter, nämligen att fixa till ett bildspel med hjälp av Picasa. Jag valde ut några bilder från de ack så få dagar under vintern då både kameran och solen var framme. På de här bilderna kan man se hur fort ett föl kan växa under ett år. Idag är hon 11 månader, med egen vilja och enormt mycket spring i benen.

Picasa känns som ett bra alternativ för att hantera bilder. Inte för komplicerat att arbeta med verkar det som. Eller också gick det så lätt för att jag hade studerat kommentarerna i vår gemensamma blogg under veckan som gått. Nu är jag redo för Nyhetsflöden!

4 kommentarer:

Katharina sa...

Jag ser inget växande föl! Jag ser inga bilder alls faktiskt. Det enda jag ser är "feed could not be loaded". Ouch!

Svante sa...

Himla konstigt. Det fungerade för bara någon dag sedan och jag har inte arbetat med bloggen på flera dagar. Dags att ta nya tag med den nu när migrereingen ska vila ett par veckor

Eli sa...

Det blev ju jättefint! och jag är så imponerad .. hur gjorde du när du skrev in namnen på bilden?

Svante sa...

Jag skrev in kommentarerna till bilderna i Picasa samtidigt som jag gjorde albumet.