söndag 2 mars 2008

Voilà!

Nu är min nya bloggrubrik på plats efter en massa trixande. Kom på att skälet till att jag haft sådana problem var att den layout jag valde i Blogger inte kunde ha vilken bild som helst i rubriken. Därför har jag nu bytt layout och pixlat till lilla Siri så att hon blev 660 pixlar bred och passar (nästan) perfekt nu.



Jag kan passa på att rekommendera Photofiltre, ett bildredigeringsprogram som Myndigheten för skolutveckling tillhandhåller gratis. Dessutom finns en tillhörande svensk lättförståelig manual som Lars Carlsson utarbetat. Med detta kan man komma långt inom bildredigering.

3 kommentarer:

mia sa...

Åh, så söt hon är Siri! Får sån lust att pussa henne på nosen!

Lena sa...

Det blev ju jättebra Svante! o visst är det kul när man lyckas lösa problemet och blir nöjd!

Eli sa...

Och jag som trodde att alla utbrott på andra sidan bikupan rörde nya webben!
Tack för tipset. Tycker personligen att Picasa inte är speciellt bra, skall prova Photofilter.